Świece zapłonowe!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Peter
    Classic
    • 2004
    • 14

    Świece zapłonowe!

    chłopaki jakim softem to otwieracie, bo coś mi nie idzie..
    Quick Time Player
    Octa ASZ&BMW E39
  • Krolll
    Classic
    • 2004
    • 38

    #2
    Świece zapłonowe!

    Witam!
    Mam pytanie już kilku mechaników próbowało wymieniać świece zapłonowe w
    mojej Skodzie Octavi 1.6 74 kW i żadnemu się to nie udało bo twierdzą że
    jest wyjątkowo zły dostęp! Twierdzą że trzeba zdejmować plastikowy kolektor!
    Czy to prawda, czy jest jakiś inny sposób? Może ktoś wie jak robią to w
    serwisie SKODY?
    Proszę o odp.!

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Re: Świece zapłonowe!

      Zamieszczone przez Krolll
      Witam!
      Mam pytanie już kilku mechaników próbowało wymieniać świece zapłonowe w
      mojej Skodzie Octavi 1.6 74 kW i żadnemu się to nie udało bo twierdzą że
      jest wyjątkowo zły dostęp! Twierdzą że trzeba zdejmować plastikowy kolektor!
      Witaj Krolll!
      Niestety nie mam wiedzy, zeby Ci odpowiedziec.
      Mam nadzieje, ze ktorys z kolegow bedzie wiedzial i Ci pomoze.

      Zamieszczone przez Krolll
      Czy to prawda, czy jest jakiś inny sposób? Może ktoś wie jak robią to w
      serwisie SKODY?
      Proponowalbym zadzwonic do ASO i sie delikatnie podpytac.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • jurrek1008
        Classic
        • 2004
        • 36

        #4
        Wymiana świec w silniku 1,6 74 kW nie różni się niczym od wymiany w identycznym silniku zamontowanym w Golfie. I nie jest szczególnie upierdliwa, wystarczy mieć odpowiednie narzędzie - nie jest to jednak zwykły klucz do świec, ale alternatywnie albo klucz do świec ale o długości około 40 cm i grubości śrubokręta, jednak może się zdarzyć, że świeca (szczególnie skrajne) chwytana jest lekko krzywo co jest większym problemem przy wkręcaniu niż wykręcaniu, albo klucz do świec z miękkim przegubem np produkuje to WURTH i ponoć nie jest specjalnie drogi. Z tym wyposażeniem w wersji 2 wymiana świec zajmuje około 10 - 15 minut - od otwarcia klapy, w pierwszej wersji ze względu na utrudnioną manipulację jest to kilka minut dłużej. Przepraszam że nie wyrażam się specjalnie technicznie, ale byłem tylko obserwatorem takiej wymiany.Trafiłeś zdaje się na marnie wyposażonych mechaników.
        Pozdr.

        Komentarz

        • Master's
          Ambiente
          • 2004
          • 100

          #5
          Ja zawsze zdejmuję kolektor. Nie ma z tym dużo roboty a dostep jest wtedy idealny. Jeśli świece dawno nie były wykręcane...są zapieczone. Ciężko idą a przy odrobinie pecha mozna uszkodzić gwint. Ponadto w czasie dokręcania istnieje mozliwość że klucz dostanie przekosu i możemy uszkodzić świecę a dokładnie...peka jej porcelanowy izolator.

          BTW. Dostęp faktycznie jest fatalny
          Pogromca mitów...o pieknych koniach

          Komentarz

          • Krolll
            Classic
            • 2004
            • 38

            #6
            Zmieniłem świece w ASO Skoda, powiedzieli że właściwie to powinno się zdejmować kolektor ale mają swoje sposoby i wymienili mi bez zdejmowania! Było to bardzo problematyczne bo wymiana trwała ok. 2,5 godz.
            Ale najlepsza była opłata - zapłaciłem za samą wymianę 60 PLN!

            Komentarz

            • star200
              Ambiente
              • 2009
              • 177

              #7
              No 2,5 godz. to długo jak na cztery świece... Rozumię, że nikt z kolegów na forum nie wymieniał sam świec w AKLu

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez star200
                No 2,5 godz. to długo jak na cztery świece... Rozumię, że nikt z kolegów na forum nie wymieniał sam świec w AKLu
                już 148 razy to mówiłem: zapłaciłem w "ASO" 80 zł za zmianę świec i nie widzę powodu, dla którego miałbym próbować oszczędzić te pieniądze próbując wymianiać je sam lub w jakimś niezorientowanym warsztacie. Dla przyjemności samodzielnej wymiany świec zostawiłem sobie Golfa mk2...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • star200
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 177

                  #9
                  Zamieszczone przez Agamek12
                  zapłaciłem w "ASO" 80 zł za zmianę świec i nie widzę powodu, dla którego miałbym próbować oszczędzić te pieniądze próbując wymianiać je sam lub w jakimś niezorientowanym warsztacie. Dla przyjemności samodzielnej wymiany świec zostawiłem sobie Golfa mk2...
                  Ja też mam Golfa II i z niezwykła rozkoszą w nim grzebie-bez obaw,że coś zepsuje. A o Skodę pytam nie z chytrości, ale z ciekawości(w końcu nie święci garnki lepią). Może już ktoś to robił i może nie ma większego ryzyka i trudności w zdjęciu kolektora 8)
                  Pozdrowionka

                  Komentarz

                  • Jasiu1907
                    Drive
                    • 2009
                    • 48

                    #10
                    Witam wszystkich jakoś pół roku temu to robiłem z teściem i dostęp jest kosmiczny tak się na wkurzaliśmy że chcieliśmy ściągnąć kolektor ale jednak nie było to wcale takie proste więc daliśmy sobie z tym spokój i męczyliśmy się normalnie zazwyczaj klucze do świec mają ruchoma główkę co pozwala pod odpowiednik kątem i odpowiednią siłom odkręcić świece ale jak są zapieczone to jest problem bo łatwo można urwać gwint co powoduje duże koszta ale najgorszy problem jest z wkręceniem gdyż trzeba je wkręcić prosto a jest to naprawde lada wyzwaniem jak się nie ma odpowiedniego sprzętu a musiałeś pojechać do partaczy a nie mechaników skoro można to przy odrobinie wysiłku i cierpliwości zrobić samemu chodz drugi raz nie chciał bym tego robić

                    Komentarz

                    • fcr19
                      Drive
                      • 2008
                      • 67

                      #11
                      Witam wymieniałem kilka miesięcy temu sam świece w 1,6 AKL, niema żadnego problemu, tylko że silnik musi być zimny i trzeba mieć długi klucz, najgorzej jest z drugim gniazdem świec.

                      Komentarz

                      • mozgi
                        L&K
                        • 2009
                        • 1127
                        • Octavia I (1U2)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                        #12
                        ja również słyszałem z dobrego warsztatu na ul.Syreny(polecanego na forum) opinie,że bardzo ciężki jest dostęp i nie jest to prosta sprawa w takim silniku jak ja mam; AKL
                        ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                        Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                        Komentarz

                        • mkzibi
                          Classic
                          • 2007
                          • 29

                          #13
                          Panowie. Byłem w sobotę u mechanika aby wymienić świece. Zabrał się do tego bez zdejmowania kolektora. Odpiął tylko taki plastikowy element od wtryskiwaczy i zaczął odkręcać i tu zong...... Nie można odkręcić. Stwierdził ze może na siłę odkręcić na moją odpowiedzialność więc zrezygnowałem bo jak urwie się gwint to głowica do roboty.

                          Czy jest jakiś sposób na zapieczone świece. Oczywiście podejrzewam ze w takim wypadku warto odkręcić kolektor i próbować odkręcić świece ale jak sie ustrzec przed urwaniem gwintów?

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            mkzibi, może klucz skosiło. lepiej odkręcić kolektor w twoim przypadku. czy jest sposób? raczej żaden penetrator nie wniknie między gwint a gniazdo, więc
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • star200
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 177

                              #15
                              Jeżeli masz 1.6AKL odkręcenie kolektora jest nieuchronne 8)

                              Komentarz

                              • mkzibi
                                Classic
                                • 2007
                                • 29

                                #16
                                Zamieszczone przez star200
                                Jeżeli masz 1.6AKL odkręcenie kolektora jest nieuchronne 8)
                                No kolektor wiadomo trzeba odkręcić ale co ze świecami jeśli nie można ich ruszyć?

                                Komentarz

                                • star200
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 177

                                  #17
                                  prysnąć preparat... na warsztacie pomogą

                                  Komentarz

                                  • Kajtiii
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 291

                                    #18
                                    Nie wiem jak w waszych AKL'ach jest ale w moim AKL'u nie trzeba nic odkręcać i nikt mi nie wmówi że trzeba kolektor demontować. Bardzo prosty klucz z 3 przegubami załatwia sprawę i wymiana nie nastręcza żadnych kłopotów aczkolwiek dostęp jest fatalny i trzeba miec odrobinę cierpliwości :szeroki_usmiech
                                    Oczywiście nie mówimy o kluczach z marketów

                                    Komentarz

                                    • star200
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 177

                                      #19
                                      Dobry klucz. i świece słabo siedziały... :wink:

                                      Komentarz

                                      • wawer80
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 44

                                        #20
                                        Czy ktoś wymieniał kiedyś 1,6 fsi świece, czy ten silnik czymś się różni pod tym względem od zwykłego 1,6 ?

                                        Komentarz

                                        • czesiekwr
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 9

                                          #21
                                          Witam
                                          Doradźcie jak odkręcić kolektor żeby świece wymienić całego go trzeba zdejmować odkręcać od silnika te wszystkie śruby?
                                          Czy ma ktoś fotkę jak silnik wygląda bez kolektora może po tym dojdę które śryby muszę odkręcić.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • rafi_kam
                                            Classic
                                            • 2006
                                            • 10

                                            #22
                                            Witam
                                            największym problemem jest zdjęcie przewodów zapłonowych (ciasno siedzą), natomiast wymiana świec to żaden problem - zrobiłem to najzwyklejszym kluczem do świec z przegubem za 9zł Wygiąłem tylko rączkę klucza (oryginalny jest w kształcie litery T a ja zrobiłem Y) aby przy kręceniu nie haczyć o kolektor.

                                            Komentarz

                                            • Tarzan
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 2

                                              #23
                                              ...z Waszych wypowiedzi wnioskuję, że nie warto się męczyć i ryzykować. Niech to zrobi mój mechanik za te 8 dych, a je w tym czasie wypiję se kawkę :wink:

                                              Komentarz

                                              Pracuję...